رجعت امیرِ صاحب میسم


در روایات بسیاری، از جمله روایاتی از خود حضرت علی(ع)، ایشان صاحب میسم معرفی شده اند.(1)
حضرت علی(ع) در حدیثی درباره ی کاری که دابة الارض انجام می دهند، فرمودند:
«...انگشتر را بر روى هر مؤمنى كه مى ‏گذارد، در جاى آن نوشته مى ‏شود: «اين مؤمن حقيقى است» و بر روى هر كافرى بگذارد، نوشته مى ‏شود: «اين كافر حقيقى است» تا جايى كه مؤمن صدا مى‏ زند: «واى بر تو اى كافر!» و كافر صدا مى ‏زند: «اى مؤمن خوشا به حالت! كاش امروز مثل تو بودم و به چنين رستگارى بزرگى نائل مى‏ آمدم.»[...] در چنین زمانی [به خاطر آنکه حجّت تمام می شود] درهای توبه بسته می گردد و ایمان کسی در آن زمان سودی به حالش ندارد...»
(2)

1. حضرت علی(علیه السلام): «من از طرف خدا بهشت و دوزخ را قسمت مى ‏كنم، من فاروق اكبرم، من صاحب عصا و ميسم‏ هستم...» (كلينى، محمّد بن يعقوب، أصول الكافي، ترجمه كمره‏ اى، قم، چاپ سوم، 1375، ج‏2، ص: 111

2. راوندی، همان.


[ 25 / 12 / 1393 ] [ 11 ] [ MOTAHAREE ] [ بازدید : 1607 ] [ نظرات () ]
مطالب مرتبط
نظرات این مطلب

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







آخرین مطالب
فطرس (1395/02/22 )
مولا (1394/11/20 )
یا... (1394/11/05 )
ای مسیح من... (1394/10/21 )
کبوترانه (1394/10/13 )